söndag 17 mars 2013

Promenad och middagsgäster

GODKVÄLL alla fina
 



 

 
Söndagen bjöd på fantastiskt fint väder så det blev en långpromenad längs med Drevviken i dag. Det var lite halt på de ställen där inte solen kommer åt så det gäller att vara försiktig.
Familjen Ericsson-Jansson och papsen kom och åt middag med oss. Jag bjöd på ugnsgratinerad kycklingfilé med chili och paprika. jag "rafsade" ihop den här rätten för ett tag sen och bestämde jag mig för att pröva den igen. Alla tyckte det var supergott men det bästa betyget var nog från Oliver som åt två gånger. -Det var gott mormor!
 
Gör så här
Bryn kyckelingfileér (krydda med salt och peppar) och lägg i en ugnsfast form.
Blanda ihop
1 burk chili-paprika creme fraishe
1 burk naturell creme fraishe
1 msk sambal olek
riven ost
häll blandningen över kycklingen och gratinera i ugnen tills ytan fått fin färg och kycklingen är genomstekt






 
Ny vecka och nya utmaningar....personalmöten...bugg.....
 
Nu ska jag se på Mästarnas mästare, see u
Kram
H
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar