söndag 3 mars 2013

Håll i hatten....och gårdagen


Oj oj oj vad det har blåst i natt. Jag vaknade flera gånger av "skrammel och oljud". Saker for omkring och ute på vår gård är träden fulla med plastemaballage och skräp.
 
En lördagsuppdatering
Jag började dagen med att köra dubbla träningspass, step up och body pump, och jag känner träningsvärken komma smygande. Mötte sen mannen i centrum där vi handlade helgens mat och lite annat smått och gott.
Väl hemma fick jag ett ryck och bakade bullar. Om dom blev goda? Japp, supergoda..

How to do...
 
DEGEN
1 msk kardemummakärnor, mortlade
1 ägg
3 dl mjölk
50 gr jäst
1,5 dl strösockor
1,5 tsk salt
150 gr smör rumsvarmt
1,2 l vetemjöl
Gör degen som en vanlig bulldeg...
 
FYLLNINGEN
100gr smör
1 dl strösocker
2 msk kanel
1 msk kardemumma
 
Pappa kom över och åt middag och kvällen tillbringade vi framför TV och Melodifestivalens andra chans. Och visst var det de rätta låtarna och de rätta artisterna som gick vidare, speciellt den lille godingen Anton..
 
Och när jag ändå var på gång med bak och mat så blev det lite smarr till Mellon oxå.
 
How to do....Heta tunnbrödssnittar
5 dl creme fraiche
300gr rökt skinka
4 tsk sambal olek
3 dl riven parmesan
blanda och smetas ut på 8 tunnbröd rulla ihop och lägg i kylen ett tag
skiva upp och lägg på en plåt och strö över riven parmesan
in i ugnen tills osten smälter
 
Ett glas Yellow tail till blir en lyckad komination.
 
 
 
Snart kommer mina ÄLSKLINGSUNGAR så jag återkommer i kväll med bilder från min söndag.
Tjingeling så länge...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar