söndag 10 mars 2013

Överraskning

Bon soir

Söndag och solsken, härligt va?
I dag har jag och Kicki varit på Söder och uppvaktat en pigg och härlig 80 åring "Ulla i parken". Vem undrar ni säkert och nu ska ni få veta. Har ni tid så här kommer storyn.....
1977 flyttade vi till Högdalen. Icka och Jeanette var 4 månader och jag var en ung mamma som inte kände en endaste kotte i Högdalen. Jag brukade vara ute och promenera och varje dag gick jag förbi lekparken. Där var det alltid fullt av barn och deras mammor och det såg så mysigt ut. Alltid när jag gick förbi så hälsade parkfröknarna så trevligt...
Nåväl det gick ett år och när våren kom så tog jag mig mod och gick dit och det har jag aldrig ångrat. Ulla, 80 åringen, och Kicki som jobbade där var så trevliga och alla barn och vuxna som kom dit blev väl mottagna.
Oj vad mycket roligt vi har haft tillsammans. Vi var ett gäng mammor som lärde känna varandra och hängde i parken när barnen var små och tillsammans med Kicki och Ulla så blev vi som en enda stor familj.
Parken blev en mötesplats och en trygghet för oss alla och det känns fantastiskt roligt att vi fortfarande efter alla år träffas.
Så ett stort grattis till dig Ulla!
Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar