söndag 24 mars 2013

På glid

Sagt och gjort. Jag packade ner skridskorna, en burk med apelsinklyftor och tog mig ner till Magelungens is. Snörde på mig grillorna och började sakta ta mig ut på isen. Efter några skär så var den gamla sköna känslan tillbaka, för åka skridskor det kan jag faktiskt fortfarande. Isen var riktigt bra och lättåkt, lite knagglig och "sprickig"på några ställen men då förstår jag att det där med långfärdsskridskor inte är så dumt.
Jag åkte 4 varv på den upplogade banan och enligt min App så blev det sammanlagt 9,4 kilometer. Bra va? Gissa om det smakade gott med apelsinen sen.


Startklar.....

 
 Låååååång bana
 

Solen tittade fram lite då och då


Vinter mums...


Vårtecken
 

När jag kom hem igen så kröp jag ner i ett skumbad och sen blev det chill i soffan. Jag var sådär skönt trött i kroppen och det känns i ben och rumpa att andra muskler har fått jobba ordentligt.
Pappa kom och åt och på beställning av mannen så serverades stekt fläsk och löksås, själv åt jag fläskfilé *fniss*.
 
Just det GRATTIS Fredrik som fyller 26 år i dag!
 
Tjyvstart på påsken...... yummy yummy
 
 
KRAM
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar