söndag 20 januari 2013

Söndag i Saltis

Hallojsan mina VÄNNER!
 
Vilket härligt vinterväder vi haft den här helgen. Det var lite kallt i lördags men i dag var det kanon tycker jag.
I går, lördag, tränade jag dubbla träningspass och hemma blev det vanligt lördagsfix. Det känns som om tvättkorgen alltid är full! Lördagen avslutades med Stjärnorna på slottet och.....Dirty dancing.
 
 
Det var i går och här kommer dagens blogguppdatering.
 
Eftersom Oliver har ett stort intresse för tåg så tänkte jag att vi skulle åka till Saltsjöbaden och titta på "tåget i huset". Han ville gärna hänga med så jag hämtade honom redan vid 10,00. Vi vinkade hej då till mamman och lillebror. Mot Saltis.....

- Kolla mormor där är tåget!

 
Vilken hemsk och onödig olycka men vilken tur att det förutom den stackars tågstäderska inte var fler människor inblandade.
Oliver var tyst till en början men sen kom frågorna och hans sätt att se på olyckan.
Det är klart att det snurrar i hans huvud men barn har sitt sätt att ta till sig och försöka göra en sån här otrolig händelse begriplig.
Många av hans frågor handlade om tågen och då fanns det ingen anledning att "tvinga" på honom "sanningen" om det som hänt. Så tänker jag iaf.
 




 
 
 


 
När vi tittat klart på tåget så promenerade vi runt badholmen.
 

 
Den där flaggan ser ut som en bläckfisk sa Oliver
 

 



OLIVER
Tack för en supermysig dag
 
Kramar
H





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar