onsdag 16 januari 2013

Snart 4 år...

-Mormor jag har väntat jättejättelänge sa Oliver när jag kom och hämtade honom på förskolan. I dörröppningen stod 1 pall och personalen berättade att Oliver suttit där och väntat på mig , PLUTTEN!
Vi hoppade över mellis på dagis och tog tunnelbanan till Globen. Kommer ni ihåg när jag i ett tidigare inlägg var upprörd över att en kopp kaffe, ett glas juice och en chokladboll kostade 80:-. I dag, på samma café kostade en stor kanelbulle, kaffe och juice 60:-...rea eller dagspris på fikabröd?
Vi hade iaf en trevlig fikapaus där vi pratade om Olivers födelsedag i morgon, snö, Oscars nya tand, gammelmormor, poliser, knöliga strumpor, plogtraktorer och adidasskor...spännande och intressanta ämnen.
Vi tog sen tunnelbanan till Farsta där Oliver och morfarn lekte med bussarna och mormorn lagade mat.
Här kommer några bilder från vår dag.








Mamman och Oscar kom och hämtade Oliver och jag åkte och tränade. Så nu är jag behagligt trött och känner mig nyttig som bara den.
Nu ska jag krypa ner i sängen och ägna mig åt samma sak som 1000 tals svenska kvinnnor gör. Just det läser denna omskrivna bestseller. Återkommer med vad jag tycker så småningom.

Hoppsan höll nästa på att missa att informera er om mitt 4 fota barnbarns eskapader i dag. Hon har opererat bort livmodern och allt gick toppenbra!


KRAM
                                                    H


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar