torsdag 3 januari 2013

Det var längesen......

.......så det blir ett långt inlägg

GOTT NYTT ÅR önskar jag Er alla!

 
Jag har haft en riktig bloggsvacka, det var ett tag sen jag var inne men inspirationen har liksom inte varit där.
Det är ju inte så att det inte har hänt nåt som varit kul att blogga om men jag har bara inte haft nån lust. Men mina fina vänner nu ska det bli ändring på det.
Som sagt ett nytt år och jag hoppas att det blir ett bra år. Om jag ska summera 2012 så var det kantat av både GLÄDJE och SORG, LIV och DÖD. Livet och glädje kom den 3 maj då mitt andra barnbarn OSCAR föddes.
 

Sorgen och saknaden efter mamma som gick bort den 12 april är fortfarande stor och ofattbar.

 
Den vackra vita snön har i det närmaste försvunnit. Kvar på marken ligger en smutsig issörja och i dag känns det som om hela Farsta ligger i ett dimmigt trist täcke. Just det jag är LEDIG i dag och i morgon och det känns riktigt skönt. Så i morse sov jag faktiskt ända till 8.30 (vaknade av jobbtelefonen vilken jag borde ha stängt av) och jag sitter fortfarande vid frukostbordet och dricker min 3:dje mugg kaffe.
 
Nyårsafton var inte på topp, kände mig risig och hängig, så det blev soffa och TV. Pappa var här och åt middag med oss, vilket var trevligt men han åkte hem tidigt. Pappa åkte på en kraftig lunginflammation innan nyår så han var inte riktigt kurrant han heller. Hur som helst maten och vinet smakade gott och raketerna var maffiga!


I går hade OLIVER och jag en mysdag. Vi var på teater och sen gick vi på Gunnarsson konditori och fikade. Tyvärr så hade jag glömt min kamera men det blev några bilder när vi kom hem till Farsta iaf.

 
Oliver fick välja mat, KÖTTBULLAR och SKRUVMAKARONER. Sen kom mamman och lillebror och hämtade en nöjd OLIVER.


En stolt MORMOR med sina småkillar!
 
 
Snart blir det presentjakt till födelsdagsbarnen som fyller i januari....Sofie, Oliver, Icka och Jeanette
 

KRAMAR och KÄRLEK

H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar