onsdag 17 november 2010

Myseftermiddag med pratkvarnen OLIVER

Tjenixen VÄNNER! Eller god kväll kanske passar bättre? Jag har precis kommit hem från Socialdansen på Nackswinget så därför den sena uppdateringen.
Men OLIVER, detta lilla mirakelbarn, OJ vad han pratar och härmar, det fullkomligt bubblar av nya ord varje dag. Det är så härligt att se och höra honom, han riktigt njuter av att säga vissa ord. Favvoorden i dag var MELLANMÅL, HISS, BEBIS och MOMOT(morot).






Dagen allså. Hämtade Oliver som vanligt vid 14 tiden, idag firade hans förskola 7 års jubileum så det var uppsatt massor av fina grejer som barnen gjort eller varit med om.Stolt gick jag runt och tittade på massor av bilder mitt lilla barnbarn.
Vi stannade kvar på förskolan och lekte lite innan vi tog tunnelbanan mot Farsta.Tänk att tunnelbanan fascinerar honom så, han blir överlycklig när de rullar in på stationen. Framme i Farsta gick vi till leksaksaffären och köpte en "bebis"som han ömt vårdade hela eftermiddagen.
Morfarn hade hämtat mamman på jobbet så vi åt middag tillsammans, pannbiff och potatismos och massor av "tshepshup" och "scyt".
När maten var uppäten åkte mamman och Oliver hem, jag åkte och dansade och mannen kollade på Miami CSI.......






Nu stänger jag butiken för i dag och laddar inför morgondagens föreläsning om Förskolans Läroplan.
NATTI NATTI......
KRAMAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar