onsdag 28 oktober 2009

Tandläkarbesök

I dag var jag hos tandläkaren. Jag hade bitit sönder en fyllning så jag var i behov av en ny sådan. Lucky me, tanden var rotfylld så ingen smärta! Jag kan stå ut med mycket smärta hos tandläkaren, försöker andas lugnt å slappna av vilket ibland är lättare sagt än gjort men jag står ut. Varför utsätta sig för smärta om man inte behöver kan man ju undra? Jo jag är livrädd för själva bedövningssprutan, inte sprutan som sådan utan innehållet. Äcklig och obehaglig känsla när bedövningen tar.Vill inte ha. Tig å lid det går fort över är mitt motto!
Ett återbesök finns inbokat med en allmän genomgång av garnityret.......resultatet redovisas senare.
Nog om detta. Fick ett städryck efter maten så nu är vårt hem trivsamt igen så nu ska jag med gott samvete bänka mig framför tv:n.
Tjingeling å take care/H

Kommer ni ihåg skoltandläkaren med den hemska borren. Det kändes som om huvudet skulle gå i bitar. Tur att utveckling går framåt eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar