onsdag 21 oktober 2009

Brandövning

Jag har en otrolig respekt för eld. Lika vackert som eld kan vara lika snabbt kan en eld bli en okontrollerad brand. Man ska ha respekt för eld, inte slarva med brandskydd, levande ljus, elektronik.
Jag har en nästintill sjuklig noja över att glömma strykjärnet på när jag går hemifrån. Trots att jag vet att det är termostatreglerat och att det omöjligt kan blir överhettat och starta en brand av att bara stå på strykbrädan med kontakten i. Men ändå. Många gånger har jag vänt tillbaka och kollat en extra gång att sladden är urdragen.
Varför stryker jag då på morgonen kan man ju undra? Jag ska sluta med det för min egen skull har jag bestämt. Ska någonting strykas ja då får det ske på kvällen innan. Basta!
Varför detta inlägg. Jo vi har haft brandsäkerhetsutbildning på jobbet vilket var välbehövligt. Vi fick prova att släcka en brand samt kväva eld på en docka. Hoppas dock att jag aldrig ska behöva praktisera detta i verkligheten.
Kolla över era brandvarnare och blås ut ljusen innan ni går och lägger er!
Trevlig kväll å take care/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar