onsdag 22 oktober 2014

Det där med hästar och en Spiderman "look alike"

Hallå finaste Ni
 
Då var det onsdag igen. Halva arbetsveckan är gjord och snart är det helg igen!
 
Men burr vad kallt det varit i dag och jag tyckte mig se några snöflingor eller var det något annat skumt som föll ner från himlen?
 
Dagens MORMOR -BARNBARN
 
Hemlisar på gång...
 
När vi vid ett annat tillfället när vi åkte tunnelbana såg vi något som såg ut som Spiderman under perrongtaket på Enskede gårds station. Vi bestämde oss för att undersöka detta lite närmare i dag så vi tog tunnelbanan till Enskede gård och klev av.
 Jo då det var två silvriga SPIDERMAN´s som fanns där.
 
- Men varför e han inte röd och blå undrade Oliver 




Vi tog sen en promenad till stallet, med några avbrott för lek i parken och klättring i träd.


 

Hösten är här....
 

 
 Ett vackert hus
 
...och tillslut kom vi fram till stallet där vi träffade en trevlig liten tjej som visade runt oss i stallet och berättade allt hon kunde och visste om hästar och deras skötsel.
Oliver fick pröva på att borsta en häst och "hjälpa" till att sadla. behöver jag tala om att han var sååååå nöjd. Mormorn som då är en aning rädd för hästar fick bita ihop och vara "orädd" men Oscar och jag höll oss lite vid sidan under tiden Oliver pratade hästskötsel med "vår guide"
Jag blir alldeles varm i hjärtat och stolt när han, min lilla plutt, står där i stallet, i en ny miljö och frågar om vad hästen äter, vad det är som ligger på golvet hos hästen, är det bajs eller?
 
 
Tro det eller ej men en gång för mycket länge sedan tjatade jag till mig en ridlektion i det här stallet,  ...alla andra red juuuu och var med i Wahlströms ponnyklubb, jag var livrädd hela tiden och sen dess har jag aldrig tryck ner min rumpa i en hästsadel och kommer nog aldrig att göra det heller.
Det närmaste jag kommer hästar nu för tiden är V75:an på lördagar!








Nu ska jag hoppa ner i sängen så natti natti och vem vet när vi ses nästa gång.....
 
KRAMAR
H
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar