söndag 12 oktober 2014

Det där med att vara med dom man älskar mest...

Godkväll i regnrusket!
 
Höst, mörkt men ändå lite mysigt. Tända ljus och "piffa" till det lite hemma.
En affär som är både BRA och BILLIG med "piff" det är Rusta. Just nu har dom mycket ljus, ljusslingor till extra bra priser, jag skickade mannen
på ett uppdrag,köp ljusbollar som går i blått och det gjorde han!
 

Min dag igår handlade mest om träning, fönsterputs och matlagning. En ganska vanlig lördag för mig men helt ok.
 
I dag så vaknade vi till en grå och mulen dag. Det som lyste upp var när mina små killar ringde på dörren 9.30. Oscar satte genast igång med att tillsammans med morfarn bygga ihop tågbanan, Oliver han ville "knepa å knåpa" d.v.s måla, klipppa, klistra, tejpa.....och ´mitt uppdrag blev att skölja penslar, tvätta färgpaletten men sen blev jag ombedd att måla i ett "garage".



Oscar bytte tågbanan mot färgpenseln...







-Jag vet vi kan baka! sa Oliver
En snabb inventering i skafferiet, jo då några muffins skulle vi nog kunna vispa ihop.
 
När vi fikade frågade jag Oliver om han kunde berätta hur man gör muffins, klart han kunde,receptet kan ni ta del av efter bakbilderna. Tänk på att måttenheterna bör omvandlas!
 







Olivers muffins,några  med blåbär och några utan blåbär
Gör så här....
 
Första tar man mjöl, 10 centimeter å sen tar man socker 15 kilometer och sen smör ehhh... 15 decimeter
2 ägg knäcker man och sen häller man smeten i formarna
 
 
- Just de mormor vi kan ju vara med i Hela Sverige bakar, då kommer vi nog å vinna men vi få inte baka tillsammans utan vi får baka varsin kaka, man får inte vara två. Jag kommer nog att baka godare kaka än dej....... ( Tror jag de....)
 
 
MINA FINASTE KILLAR innan det var dags att provsmaka muffinsen
 






 Dom här blev ju SUPERGODA!







En nöjd och glad bagare....
 
 
Varm i hjärtat och varm i själen
en finfin söndag alltså, trots regn och rusk
 
KRAMAR & KÄRLEK
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar