söndag 19 maj 2013

Släpp kossorna loss det är vår...

Tänk er att ha stått instängda i en ladugård i flera månader, tänk er känslan av att få komma ut i friska luften och mumsa på färskt grönt gräs. Ja är man en ko så är nog den känsla härlig!
 
Godkväll på er alla fina!
Jag har alltså bevittnat mitt första kosläpp tillsammans med familjen och det var roligt att se kossorna när de skuttade omkring i hagen, det var mycket spring i deras ben.  Kosläppet var på Stegsholms gård som ligger på Gålö och det var ett väldigt stort arrangemang som Arla givetvis låg bakom. Det bjöds på mjölk och bullar och jag tror nog att Micke vann bullätande, undrar hur många bullar han fick i sig?
Som sagt det var VÄLDIGT många människor som tagit sig till bondgården så när det var dags att åka hemåt, då var det helt kaotiskt. Så här var det. När vi besökare kom så blev vi hänvisade parkeringsplatser och det var ordning och reda men när alla skulle ta sig därifrån då gällde djungelns lag. En kvinna hade jag gladeligen hjälpt med en enkel biljett till helvetet, vilken DUMSKALLE oj oj oj. Nåväl efter 2 timmar och 45 minuter var jag på Dalarövägen igen, SUCK! Nu kanske ni tänker att det är väl bara att slingar sig ut och köra förbi....men se NOPE. Varje milimeter av framåtåkning hårdbevakades av varje bilförare inklusive mig. Tacak och lov för iPhonen och mitt favvospel Candy crusch.
Min eftermiddag och tidig kväll blev iaf lugn och harmonisk, Titti och jag åkte till Haninge golfklubb och tränade på övningsbanan.  Jag behöver öva puttar märkte jag i dag!
Det blev lite bilder och dom har ni här.
 
 Tryggt att hålla mamma i hand,,,




Oscar


Wilmer
 Oliver
 
 Oliver och Sebastian
 
 Stella
 
Här kommer alla kossor.....
 




 

Viktig information till dagens besökare..... Den skylten känns en aning felplacerad tycker jag!

 Äntligen på väg hem....
 
 
 
I kväll blir det såklart Hockeyfinal, Heja SVERIGE! Och i morgon blir det fotboll på Söderstadion och då är det Heja HAMMARBY!
 
Kramar
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar