lördag 4 maj 2013

Golf rookie...och ett år äldre

Tjingeling vänner!
 
Tack för alla gratulationer jag fått i dag och tack för presentkorten och den trevliga födelsedagsmiddagen på söder, mycket gott!


I dag har jag tillbringat större delen av dagen på Haninge golfklubb dår jag deltagit i en nybörjarkurs för "blivande golfare". Det var sååå kul men oj oj oj sååå svårt! Bollen levde sitt eget liv och tog andra vägar än jag tänkt mig, hahahahaha. men ibland så fick jag till det och bollen, klubban och jag var överens.
Vi var 12 st förväntansfulla och nervösa damer, herrar och ungdomar som under dagen guidades in i golfens värld av en mycket bra instruktör, Dennis Edlund. Vi fick öva oss i att greppa klubban, stå i rätt position, slå långt, slå kort, putta, picha, svinga och chippa så nu känner jag mig ganska mör i kroppen. Vi fick en läxa med oss hem och det är att läsa "boken om golf"...men jag tror att jag kommer att somna ganska snabbt i kväll.

 
Mina klubbor
 



Min kvällslektyr
 

Kramar
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar