söndag 19 augusti 2012

On The Run.......så att säga

Hello DARLINGS!


Här har ni en trött bloggerska som nog snart måste vila ögonen innan kvällens allsång på PUNGPINANS kafé.

Ja det har varit en busy helg. I fredags kväll var jag på överraskningsknytkalas hos Eva och Hasse i Örby. Deras barn hade fixat allt utom mat som vi gäster hade med oss. Oj oj vad mycket gott det bjöds på. Matpajer av olika slag, lax, köttgrytor, sillröror, bröd, filodegsknyten, soppor, pastasallader.......Alla gäster hade skrivit ner receptet på sitt bidrag och detta ska bli en bok. Kul idé!



Det var en trevlig och lyckad fest och det var härligt att se festföremålens min när de blev av med ögonbindeln och upptäcker att de befinner sig i sin egen trädgård och där står vi 65 personer och sjunger "ja må dom leva...."

Å sen kom lördagen, väldigt fort, och vi skulle åka Mälaren runt.
Det var härlig stämning, uppehållsväder och bra temperatur och en väldigt många motorcyklar som samlats vid starten så klockan elva brummade vi i väg och efter vägarna så är det kantat av vinkande åskådare.
Vi mötte världens bästa ICKA i Malmby som bjöd på kaffe och mackor, SUPERGOTT och tusen tack för det.
Tyvärr så inträffade det två olyckor varav vi passerade en, otäckt och då märker man verkligen hur sårbar och utsatt man är på motorcykeln. Jag hoppas verkligen att det gick bra för alla inblandade.



När vi kom hem vid 18.00 tiden då var det dags för nästa evenemang. MIDNATTSLOPPET
I år så blev det inget lopp för min del, ni vet mina knän......trist och jag måste erkänna att jag blev lite avis på dom som sprang.
Innan loppet så samlades vi alla hemma hos oss för den traditionella uppladdningen med korv och öl!


Fredrik och Oliver


Polisbilar i långa rader.....Oliver like!

Oscar myste i vagnen

Vi sprang inte

men det gjorde dom här glada killarna....

Starten

Oliver stretchar.... -Mormor så här gör man

Grattis min kära svärson till segern!


Nu blir det chill i soffan......tjingeling så länge
Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar