söndag 19 augusti 2012

Lite mer söndag

En annan tradition vi haft är "dagen efter midnattsloppet frukost". Det var alltid mamma som fixade den, ni vet ägg, bacon,,,,typ hotell frulle, men i år blev det ju inte så. Men traditioner måste hållas vid liv så nu blir det jag som fixar den tills någon annan tar över.

 En hungrig man, lillebror och pappa åt och mumsade i sig, själv höll jag mig till havregrynsgröt.


 Familjen Ericsson-Jansson kom och fikade.....


När alla gäster åkt tog mannen och jag en promenix till centrum, hårspray, deo, aftonbladet och juice stod på inköpslistan. Sen blev det lite middagsvila innan jag cyklade iväg till Pungpinan via kyrkogården där jag först mötte Monica och sen paps som varit hos mams......saknaden är stor!

Allsångskvällen var jättetrevlig och den gästades av kändisar som Shirley Clamp, hon har humor och en grym röst den tjejen, Niklas Andersson, musikalstjärna och två andra som jag inte kom ihåg va dom hette. (Hmmm det där med närminnet)

När vi kom sken solen från en klarblåhimmel och det var så där sommarhärligt varmt. Gräsmattan var full av filtar i alla möjliga färger och vi i publiken njöt av laxwraps och skönsång. När Shirley Clamp började sjunga Min kärlek  blev himmlen svart och det kom ett skyfall. Paraplyer, regncapeér, plastpåsar, filtar, stolar.....allt var tillåtet för att försöka skydda sig mot regnet men ingen undgick detta hysteriska regn. Alla blev dygnsura och allsången fick avbrytas, men regnet hade en positiv inverkan för vad kunde vi göra mer än skratta åt situationen.


Behöver jag säga att det var gott med en varm kopp kaffe och skönt med torra kläder när jag kom hem?

Kramar

H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar