måndag 12 juli 2010

ÅLAND tur och retur

Vilken härlig dag vi fick både till havs och på vägarna. Visst har det varit VARMT, väldigt VARMT men vi klagar inte.
Vi åkte färjan från Grisslehamn till Eckerö och efter den obligatoriska Räk/Lax smörgåsen så satt vi ute och njöt av havsbrisen.

Ett " insektskontroll stopp" men det var falskt alarm inget kryp innanför hjälmen.
I väntan på att få köra ombord, vi fick åka på sist!
Ett akut jobbsamtal
Inga badkläder fick vi med så jag fick nöja mej med att känna på vattnet. Det var varmt!
Någon slags strandväxt, ganska fin tycker jag!

Sen lunch i Mariehamn. På von Knorring såklart. Mannen åt grillad lax och jag tog en Räksallad med världens största dillkvist. Jo det låg väldigt mycket räkor under! Vi fick varsitt stort glas isvatten, såg vi svettiga ut eller?
"Mätt och glad pose" utanför restaurangen
På väg tillbaka till Eckerö, kolla mannen i bakspegeln.
Min fina man
Gulligt va!

DAGENS SHOPPING, det är en viss innehållsskillnad.....

Mannens hög

Min hög
KRAM och NATTI NATTI

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft det riktigt givande!
    :)

    SvaraRadera
  2. Ser skönt ut, men nog var det varmt med skinnställ?? Själva låg vi på stranden i Ljunghusen och svettades i badkläder. Men vi kunde ju ta några svalkande bad (ca +22 i vattnet). Det var ju festligt med din kompis som är från Aspö, det är en mysig liten ö. Går inte att köra vilse, finns i stort sett bara en väg. Kramar från Farbror & Faster

    SvaraRadera