torsdag 15 maj 2014

Lång och trogen tjänst...

Godkväll VÄNNER
 
Vilken dag jag hade i går. Helt fantastisk. Stockholm stad bjöd på galej för oss 30 års jubilarer, fest hela långa dagen och kvällen.
 
Tänk att jag ägnat mer än halva mitt liv åt barnomsorgen. Jag halkade verkligen in i förskolan av en slump. Så här var det. Som ung tvillingmamma tillbringade jag mycket tid i sandlådan och lekparken med min små tjejer och en dag fick jag kontakt med en annan småbarnsmamma som precis skulle börja arbeta igen. På den tiden var det svårt med platser i förskolan och hon frågade om jag kunde tänka mig att bli dagmamma till hennes söner. Javisst men då får du ordna så jag blir anställd av kommunen svarade jag och det blev jag och på den vägen är det.
Sen följde några år av många dagbarn som mina döttrar fick dela sin mamma med vilket ibland säkert var tufft för dom. När Icka och Jeanette skulle börja i 4:an då var det dags att ta nästa steg och jag styrde kosan mot förskolans värld och där är jag kvar.
Att jobba med barn, morgondagens vuxna, vår framtid, är det bästa jobb man kan ha och jag är ödmjukt tacksam över alla härliga ungar jag mött under åren.
 
Gårdagen blev ett minne för livet. Festligheterna startade med en lunch på Enskede Värdshus där vi även fick våra hederbelöningar. Vi var 30 personer från vår stadsdel, Enskede-Årsta-Vantör, som stolt tog emot våra gåvor.
På kvällen var det middag, underhållning, dans och tal i stadshuset, ett galej i klass med nobelfesten men kanske inte lika blåblodigt *fniss*
Hur som helst en fantastisk dag och kväll. Enjoy the pics!
 

 Vi välkomnades på Enskede värdshus med ett glass bubbel
 


 
Vi bjöds på en gudomligt god torskrygg med räk och äggröra
 


Jag och Ann med Enskede ridskola i bakgrunden
 
Äppelträdet blommade


Min guldklocka
 

Sen var det dags för festen i Stadshuset
 

Bordsdekoration, en mix av gult och blått

I väntan på gästerna...

Ann och Steven


Jag och mannen
 

På väg mot champagne i Gyllene salen...

 
Skål och välkommen...
 

Gyllene Salen
 
 
Lyxig dukning
 


 
 Årets Stockholmare blev Marie Ledin, Mattias Dahlgren och Erika Lagerbjelke
 





 
 
Peter Jöback underhöll, vilken fantastiskt fin röst han har.


 Vi träffade på gamla bekanta, Nisse och Gerd från Högdalen.
(Gerd kom dock inte med på någon bild, tyvärr)
 


Kvällen lider mot sitt slut...och mannen är på väg in i dimman ser det ut som!

 
KRAM & Kärlek
H

1 kommentar: