torsdag 25 februari 2010

Uppdatering

Det känns som om det aldrig kommer att bli vår igen. Snödrivor, snöhögar, lös snö, hård packad snö.......ja snö är det enda man ser. En positiv sak med snön är att alla har fått något att prata om. Det är bara och gilla läget helt enkelt!
Veckans toppnotering, brrrrrr -23,1 gr och då är det mössa å långkallingar som gäller. Ja för alla utom mannen han har haft sina långkallingar på sen september. Jag funderar på när de åker av? 1:a Maj???? Jag meddelar när de åker av.
OS mössan. Alla vill ha den. Det råder virkhysteri. Virknålar är slutsålda. Panik!
Jag erkänner, jag har oxå gjort det. Knåpat ihop en egen mössa dock ej i "svenska färger" utan min har en mer feminin look. Vad tycks? Ganska nöjd själv över resultatet.
Det enda problemet är att den blev förstor så den blev en gåva till den av döttrarna som har mest hår. Icka alltså.

Annars har veckan hitintills bestått av jobb, promenader, virkning, träning ,dans och i kväll var Icka å Peter över på middag.Trevligt och som vanligt fick man sig många goda skratt.
I morgon kommer lillebror med son till huvudstaden. Bajen ska spela ishockey hoppas att det går bättre för dom än vårt svenska hockeylag.
Tjingeling/H




2 kommentarer: