tisdag 24 februari 2009

Ute eller inne

I dag har det varit ett underbart vinterväder. Hade förmånen att få följa med 6 åringarna till pulkabacken, oj oj oj vad kul det var att åka. Vi hade tagit med åkmadrasser vilka är riktigt behagliga att åka på när det går utför. Nu för tiden oroar man sig för hastigheten i åket och antalet gupp i backen och då är det en aning tryggare med en madrass under rumpan än en supersnabb snowracer. Både barn å vuxna var rosiga om kinderna och härligt trötta efter åkstunden.

Nu till dagens lilla reflektion, mössans populäritet!
När jag växte upp var mössa nog det hemskaste och "skämmigaste" plagg man kunde ha på sig, alla hatade sina mössor. (Med undantag av några få)
Jag tog nog till alla knep för att slippa mössan, låtsades glömma den, tog av den så fort jag kom utom synhåll för mamma....... Oj vad många mössor som tillbringat vintern i skolväskor.
Men något har hänt, nu har ALLA MÖSSOR, även jag, både utomhus och inomhus. I affärerna vimlar det av mössor i alla möjliga modeller, prisklasser och färger, det är "grymt coolt" med mössa!
Vilken tur de har dagens ungdomar, de slipper frysa om öronen när det är kallt, det är helt ok med mössa.
Take care/H
By the way i morgon tar jag mössan igen, har inte bestämt mig för vilken jag tar, den svarta eller vita?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar