tisdag 6 januari 2009

Nytt år - nya utmaningar !




Var det någon som såg regnbågen i går? Mitt i vintern!

Nu skrivs det mycket om benskörhet hos kvinnor, lite skrämmande faktiskt. Jag försöker ju att förebygga det genom regelbunden fysisk aktivitet. Vad jag däremot måste göra är att variera min träning mer. Jag fastnar i det gamla vanliga, Step up och aerobics. Blandad träning ger bättre effekt så i dag chockade jag kroppen med spinning + core, hur jobbigt som helst, men jag ser det som en investering för mitt välbefinnande och för framtiden. När jag tänker tillbaka på alla år jag tränat, hur skulle mitt liv, min kropp sett ut om jag inte hade gjort det ? Hmmm hmmm.
I morgon börjar allvaret igen, vardagen är tillbaka. Det ska bli riktigt roligt att träffa alla barn igen och vuxna med för den delen.
Ciao



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar