torsdag 25 december 2014

JUL...

God fortsättning på julhelgen alla fina!
 
Det blev en lång sovmorgon, lång frukost och långfilm, ingen stress här inte....ledighetslunken har infunnit sig vill jag lova.

Min egen Julaftonstradition är att tända ett ljus hos mamma, minnas.... Saknar henne så mycket speciellt nu i juletid.
Julafton igår och som vanligt så hade jag lagat alldeles för mycket mat, våra gäster åt med god aptit och gjorde vad de kunde för att se till att det inte skulle bli några rester. Det blev det dock en plastburk med lite smått och gott att ta med hem.
Tomten han kom i år också och han hade en hel säck full med julklappar till familjens yngsta. För Oscars del så hade det varit helt ok om tomten lämnat julklappsäcken utanför dörren och inte envisats med att komma in och fråga efter de "snälla barnen". Tomten var dock snabb(han hade väl många barn att besöka kan jag tro*fniss*) och gick vidare... Gladast för det var absolut Oscar, men Oliver han tyckte att Tomte lät förvånansvärt lik pappa Micke på rösten!
 

















 
När disken var diskad, julklappspapprena kastade och tystnaden lagt sig i casa Ericsson då styrde jag kosan mot Sköndal, hämtade Anna-Lena och sen vidare mot Trångsund där vi plockade upp Kicki. Målet för vårt lilla julaftonsäventyr var Midnattsmässan i Enskede kyrka. En väldigt fin avslutning på julafton där tre duktiga sångare/musiker sjöng gospel. Stämningsfullt!
 



 
JULEKRAMAR
Helene
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar