måndag 22 december 2014

Bästa måndagen...

 
Fem timmars arbete, det var vad jag presterade i dag. Kortaste arbetsveckan någonsin och nu är jag ledig ända till den 7 januari. SEXTON DAGAR LEDIGT! Såååååååå himla skönt med jullov ska ni veta. I år är det ju en perfekt jul och nyårshelg med många "gratis dagar" det gillar jag.
 
Efter jobbet så kom bästa papsen och hämtade mig och körde mig till Bergsundsstrand där jag hade beställt fotvård. Tänk vilken skillnad det är att få fötterna fixade av någon annan, len och mjuk som en liten barnrumpa blev jag iaf. Lätt på foten gick jag sen en sväng i den (för mig) nya Hornstullsgallerian. Helt ok och den bästa butiken där var H&M HOME, där fanns det mycket snyggt...
 
Sen gick eftermiddagen i en rasande fart, en kopp fika och lite småshopping och en "date" med Tomten *fniss* och sen var det dags att börja med middagen. "Slängde" ihop något väldigt gott och superenkelt i dag.
How to do...
 
Koka ett paket färska pasta, jag tog tagliatelle, koka ihop en skvätt grädde, lite citronskal, salt och svartpeppar och en förp färskost, jag tog vitlök/örter. Lägg i pastan i såsen och blanda. Tillsätt kallrökt lax i strimlor och kokta sockerärtor.
YUMMY YUMMY!
 
 
 Sen kom dom ÄNTLIGEN mormorns ÄLSKLINGAR!
Vi har nattgäster här som nu ligger och sussar gott. Vi har fixat lite inför julen, kollat på den spännande adventskalendern, fikat, badat, busat, myst, pussats och spelat kort (morfar och Oliver när mormorn nattade Oscar).
I morgon blir det bad i Farsta simhall, så nu är det bäst man hoppar i säng och laddar inför morgondagen.
 









 
God natt
 
Kramar
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar