söndag 1 mars 2015

SoVa ÖvEr

Vi fick en nattgäst i går. Oliver kom över och vi såg på Mello, käkade munkar och lördagsgodis och babblade.... Den ungen han kan prata han. När vi hade gått och lagt oss och sagan var läst, lampan var släckt och mormorn väntade på att John Blund skulle komma till Oliver då kom funderingarna...

- Har du låst dörren mormor?
- Ja den är låst
- Om det kommer in en tjuv kommer du och höra det då?
- Ja det kommer jag eftersom dörren är låst så kommer det att låta jättehögt om någon försöker bryta sig ....
- Vad gör du om dom har en yxa?
- Då ringer jag polisen...112
- Men din telefon är ju i köket
- Vill du att jag ska ha den i sovrummet?
- Ja det är ju bra....för när du går upp och säger " vad gör ni här" då ligger jag kvar i sängen och då kan jag ringa 112....
- Bra, men jag tror inte att det kommer några tjuvar med yxor....
- Men om dom gör det....förresten vet polisen koden till porten?
- Ja dom kan alla koder...
- Hur kan dom komma ihåg alla??? Det är ju typ jättejätte många..-
- Oliver jag lovar dig att det inte kommer komma några tjuvar....
- Jag vet.....men jag har en idé ....när jag ringer 112 då säger jag att dom kan skicka en brandbil och så kommer dom upp på balkongen och kan spruta vatten på tjuvarna.....Då kommer dom skrika WAAAAAAAOOOO sluta spruta vatten...
- Det blir kanonbra men vem ska torka upp allt vatten?
- Vi kan ta den där skraparen som du städar golven med...
- Vet du Oliver nu tycker jag att vi ska sova, jag är faktiskt trött.....
- Ja ja vi gör väl det...sov gott mormor ZzZzzZzZZZzzzzz
 
 MUNKAR e GOTT
I väntan på MELLO...
 
 En sockerbomb gjorde susen med en tröttis...

 Heja MÅNS
 
 Hojparkering i soffan...
 Storebror fixade tågbana till lillebror
 
Oscar kom och hängde med oss ..
 
Kram
H
 

1 kommentar: