onsdag 12 mars 2014

Lite helg och Onsdagsmys

Godkväll VÄNNER
 
Halva veckan har redan rasslat iväg och jag är fortfarande lika usel på att uppdatera....sorry
Söndagen var lugn och slapp. Hade tänkt att träna men mina knän "gnola och mola" så jag hoppade över det. F*n artros är inge kul, det känns ungefär som växtvärken jag hade som barn..... men i dag är det bättre

Familjen Ericsson-Jansson kom över och åt middag. Barnfavvomat, SPAGETTI OCH KÖTTFÄRSSÅS och efter maten mumsade vi på glass, hallon och vispad grädde.
 

Eftermiddagen i dag har jag spenderat med ÄLSKLINGSUNGARNA. Vi åkte till Katasch och körde bil, åkte kana, "spelade" basket, åt pannkaka och chokladbollar, dansade....
Oliver var så nöjd när vi åkte hem för i dag klarade/vågade han att åka brandmansstången och i cafeterian handlade och betalade han alldeles själv.
På vägen hem i bilen så hade vi en diskussion om livet och döden. Vilka funderingar denna lilla kille har och ibland är det svårt att svara.
Vi pratade...och funderade....och undrade....och tyckte....
I vilken ordning dör man? Dör den som är äldst först? Men Oscar han e ju den minsta hur blir det då, blir han ensam kvar? Mormor ska du ligga i gammelmormors grav? Vad händer när man dör...då finns man inte mer...
Oliver pratar en lång stund om gammelmormor och jag säger....
Du saknar henne jättemycket ...vad var det som var så bra med henne?
- Men hon lekte ju alltid med mig....vi lekte ju alltid med mina bilar. Sen blir det tyst, tyst en lång stund sen kommer en ny fundering.
- Du tycker om mig och Oscar...älskar du oss?
- Ja det gör, jag älskar er jättejättejätte mycket....
- Hur mycket då? hundrasjuttifemåtolv? ( Hur kan man mäta känslor?)
- Jag älskar er härifrån ända till månen...
- De e jättelångt....
Sen hade vi pratat färdigt..... och vi åkte till Rågsved och hämtade mamman på jobbet.
Hem och bytte kläder och gick till gymmet med mannen. Ja ni läste rätt han är numera en rökfri och gymmande människa. Heja ´heja!


















 
 
Åh vad jag är så glad och tacksam för att jag får vara en del av mina fina fantastiska barnbarns barndom, älskar Er mest av allt.
 
KRAMAR
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar