söndag 8 december 2013

Julmarknad

Godkväll alla fina!
Helgen har gått med en rasande fart och det är redan söndagkväll. Den här helgen har det varit tema "fest".
I fredags var det dags för den årliga julfesten med jobbet, det blev som vanligt en kväll med mycket skratt, god mat och julklappar. Vi brukar alltid köpa en julklapp för ca. 50:- och jag hade turen i år att  få fina glöggmuggar och julgodis i mitt paket.
I går så var det julfest/dans på min dansklubb. Vi var 180 personer som åt julmat, sjöng allsång och såklart dansade( vilket behövdes efter all god mat). Det var en lyckad och rolig kväll och en stor eloge till alla de som arrangerat julfesten, allt klaffade perfekt!

Som ni säkert förstår så blev det sovmorgon här i Farsta, klockan nio gick vi upp och då smakade det gott med frukost. Termometern visade på -7 men vi, Jeanette, pojkarna och jag, trotsade kylan och åkte till julmarknaden i Enskede. Det är så mysigt att gå där det känns verkligen så där "Madickengammeldags"
Vi åkte sen hem till oss och fikade och då hände något oväntat, men glädjande för Oliver. Han ville måla och när jag skulle plocka fram målarfärgerna så låg dom inte på sin vanliga plats så vi fick leta. Efter en stunds letande kommer en strålande lycklig Oliver ut från vårt datarum.
- kolla vad jag hittade en Radiostyrd Blixten McQueen bil!!
Hmm ......i garderoben hade jag gömt några inslagna julklappar, bl.a. den där bilen! Ja vad gör man i det läget? God jul i förskott!








- Mamma ...... Är det här du å Icka?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar