lördag 14 september 2013

Är det verkligen september?

Vilken härlig känsla att vakna till ännu en dag med "sommarväder". Kan ni fatta att det är september men det känns som sommar? UNDERBART.
 
Det blev sovmorgon här i Farsta och kanske beror det på vår nya säng, sover så gott. Jag passade på att styla om sovrummet med nya gardiner och sen flyttade jag sängen till väggen gränsar mot vardagsrummet. Det blev jättebra och nu väntar vi bara på persiennerna som vi beställt. Men det bästa av allt är belysningen under sängramen (bild kommer) ledbelysning från Rusta á 99:-/ sida.




I dag var det ju ett fantastiskt MC väder men med tanken på mannen "frozen shoulder" så blev det en biltur i Roslagen. Första stoppet var Edblads outlet i Gåsvik, men jag hittade inget jag "behövde" så det blev ett billigt stopp. Vi fortsatte ut på Barnens Ö, fikade i Simpnäs och njöt av den vackra omgivningen. Det är något speciellt med vatten och havet, det får mig att må bra!
Men....på väg hem så får vi PUNKTERING! Nåväl reservdäcket kom på och mannen kämpade med sin friska arm och jag försökte dra hjulbultarna så gott jag kunde. Vi stannade vid Roslagsstoppet luftade däcket och upptäckte "hålet" så vi tröstade oss med en kartong kokosbollar!
Nu är middagen uppäten och resten av kvällen lär vi väl tillbringa framför TV:n......
I morgon ska jag spela golf och det ska bli kul, tjingeling och ha en fortsatt trevlig helg!


Fika i Simpnäs
 

Vatten vatten vatten....I like



Här vill jag bo.....
 


Hösttecken...
 

 
 
 
Gårdagens "leftovers"


Lite höstmys....
 

Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar