fredag 7 juni 2013

Minisemester på Gotland

Hej alla fina!
 Kul att ni hänger kvar och kikar in på min blogg, trots att jag inte uppdaterar så flitigt nu för tiden. Jag har ingen bra ursäkt utan jag får väl helt enkelt skärpa till mig. Ibland roar jag mig med att surfa runt bland andra bloggar för att se vad de skriver om och det är en salig blandning. Jag tänker dock fortsätta att blogga om mig och mitt liv utan att vara allt för privat och jag bestämde mig när jag startade bloggen att ALDRIG använda svordommar eller "fulspråk" i bloggen.
Just det Gotland. Jag skulle ju uppdatera er om min, Jeanette, Oliver och Oscars lilla minitripp" off season" till den vackraste ön av alla öar. Åh vad jag gillar Gotland. Lugnet, dialekten, naturen, havet, glassen, stenarna, fåren,....här är det gott att leva.
Men vår resa höll på att ta slut innan den ens börjat för Jeanettes del. Framme vid incheckningsluckan så upptäckte damen i luckan att båtbiljetten endast var bokad och betald för bilen + 3, mig, Oliver och Oscar!
Hoppsan! Nåja det löste sig men mormorn fick punga ut med lite extra kosing!
Resan över gick bra liksom resten av semestern. Vi bodde i en liten liten stuga men finns det hjärterum....och jag citerar Oliver när han klev in i stugan - Det här är ju perfekt!
Eftersom det inte var så varmt så varvade vi dagarna med bilturism, shopping, bad och lek och på kvällarna så ägnade vi oss åt att kasta sten i havet.
Jag tog en hel del bilder, titta och njut eller låt bli!

DAG 1
Snart dags att ge oss iväg

Mot Gotland och Kneippbyn
 

Oscar med solhatt

 
Gröt på båten.....Gott
 
Oscar och många många stenar

Oliver kastade många många stenar

Idyll

-Jag sover uppe sa Oliver

Oscar var glad att det fanns stolar att hålla sig i
 

 Krokodilen fanns på minigolfbanan

Dag 2
-Varför är det så "dammigt" ute?

Det kommer tjocka!

Tång..

Vi åkte till Visby men där var det lika "dammigt"







Oliver fick flip flop

Plötsligt kom solen....mot poolen! En badsugen kille som hade väldigt bråttom!

Mamman provåkte en vattenrutchkana...brrrrr

 
 
 

Sommarland

 
Villa Villekulla





 


 
 Mowgli eller?

Dag 3
Brrrrr en kall dag
 


 
 


Men på eftermiddagen kom solen tillbaka och vi spelade minigolf


hittade en kanin


Här ska jag bo nästa gång

Så vackert!


-Hej och välkommen hem till mitt hus sa Oliver varje gång vi kom "hem" till vår stuga

Vi åkte till Hoburgsgubben, såklart






Och när vi kom hem så tog Oscar och jag en liten siesta i solen

-Kolla spindlar

Jag fick hjälp att parkera...

Vi hann med en sväng i Visby innan hemfärd








PUSS OCH KRAM OCH MASSOR AV KÄRLEK
 och tack för en härlig semester!
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar