söndag 24 januari 2010

Slut på helgen

Så var snart den här helgen slut, igen! Men vi har gjort ganska mycket och när man har roligt ja då går tiden fort. I går var vi på Mälarsalen och dansade kul men väldigt mycket folk. Det var trångt och ont om svängrum. Det var Streaplers som spelade (mannens favvoband) och de drar folk. Hur som helst svettiga och trötta i fötterna åkte vi hem på nattkröken och avslutade kvällen med oboy och skorpor, de ni!
I dag var Oliver Jeanette och jag var ute och gick i nästa 1,5 timme, Oliver sov så skönt i vagnen.
I kväll började buggkursen, mannen passar men jag fortsätter. Har bytt klubb och till det bättre tror jag gillade upplägget.
Till middag åt vi Laxburgare, smarrigt som bara den för den som är intresserad så bidrar jag med receptet. Lycka till!
Laxburgare
4 port.
500 gr Laxfile
100 gr skalade räkor
1 ägg
1/2 dl hackad gräslök
Safet av en 1/2 citron
salt och peppar
Kör lax å räkor i matberedaren, mixa till färs.
Blanda i de övriga ingr, och forma till 4 st burgare,
Stek på medelstark värme i ca. 5 minuter på varje sida.
Det var allt för idag. I morgon fyller mina små flickor 33 år!!!!!! Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar