lördag 26 december 2009

Rea, kyrkogården å sista julmaten.....

Annandagjul. Snöandet fortsätter och nu är det så vitt å fint överallt. Vi sov ganska länge i dag, vaknade 8.30 ingen DN kom idag heller så det blev att läsa gårdagens Aftonbladet en gång till.
Annadag jul är ju den stora readagen. Vi shoppade lite olika saker och för olika mycket pengar jag å mannen. Mina kap var en dunjacka ord.pris 999:- idag halva priset! Mannen hittade en ny dator, för endast 6995;- Oj vilket fynd! Det är skillnad, typ!
Vi sen åkte till kyrkogården och tände ljus hos mormor å morfar, det var längesedan jag var där men idag blev det av.
I dag var vi hembjudna till moster å morbror i Haninge. Julmat men väldigt gott men nu räcker det vill inte se en köttbulle, prinskorv eller sillbit på ett bra tag.
Till fikat bjöds det på Ingeborgkakor, pepparkakor och syltkakor, mums.

En nöjd man
Kyrkogården

Mamma å jag på väg till moster å morbror. Obs! Min nya dunjacka, vad tycks?

Herrsidan.

Damsidan
Tulpaner
The Oldies på väg hem.

Tack för idag å tjingeling!
Till er som ska ut åka KÖR FÖRSIKTIGT!
Take care/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar