lördag 4 juli 2009

Hemma igen

Här kommer lite bilder från vår MC-semester. Sammanlagt har vi kört 164,8 mil! Vädret hade vi tur med, solen strålande från en klarblå himmel under hela resan med undantag för 1 timmes skyfall mellan Karlstad och Kristinehamn. Sola i Karlstad har man ju hört talas om men ......
Vår resan var verkligen en upplevelse av både natur och mat. Undrar hur många räkor vi åt?
Startklar måndag den 29 juni kl.06.45

Vattenpaus i Skara. Det var varmt men vi klagade inte!

Skaras eget "Walk of fame"

Det är krångligt att få på sig ryggskyddet när det är varmt och svettigt, men utan det åker man inte!
På plats på färjan Stena Jutlandica som ska ta oss över till Fredrikshavn

Första räkmackan!

Här bodde vi. Ett underbart litet motell som drevs av ett äldre danskt par.

Dags för ett besök på Grenen, platsen där Skagerack möter Kattegatt.

Det var väldigt varmt och att gå i skinnbrallor på en oändlig strand var inte att tänka på, vi tog strandormen. 20 danska kronor men det var det värt!

Mannen inspekterar alla maneter

En svalkande promenad i vattnet


Så vackert.........................

En fyr
Ett Nallebjörns museum fanns det i Skagen

Den tilsandede kirke, otroligt att delar av kyrkan ligger under sanden


I Hirtshals åt vi världens godaste sandwich med rödspätta, kräft och räkröra!
Torget i Hirtshals

Hamnen i Skagen var full av segelbåtar

Vem det är på statyn bakom mig har jag ingen aning om. Dock vet jag att jag är i Fredrikshavn.

I kön till färjan träffade vi på en kille från Årsta. Hojprat...jag fotograferade!


Ombord och på väg till Sverige och Strömstad!
Middagsdags.....Vi åt på hotellet som hade underbar mat. Tyvärr inga bilder då vi var fullt upptagna med att äta och njuta!


Hamnen utanför vårt hotell
Lite smått och gott i havet..........

Kvällspromenad i omgivningarna

Jag är ju ett "big fan" av hotellfrukostar, gissa om jag blev nöjd. Mmmmmmmså gott!
Vår hotellbar, så nice! Hela hotellet präglades av en så häftig inredning, jag fick väldigt många ideér!
I Smögen kan man inte ha varit utan att äta räkor. Vilka räkor såååååååååååå god Hej då Smögen...

Då vi åkte mycket så fick vi tanka ofta, det är mildare för plånboken att tanka hojen full än bilen!
På väg till hotellet efter en middag i stan

Kvällsfika i solen utanför hotellet
Så kom den dagen då vi skulle åka hem. Vi körde över Halden i Norge på en slingrande härlig väg.
Avfarten till Halden.

Plötsligt kom vi till ett färjeläger..................




Fikastopp i F*****ng Åmål!

SÅ KOM DET DÅ ........REGNET!
Jag tror jag aldrig har varit så blöt någongång av ett regn som vi blev av detta skyfall. Det började bara tokregna på en gång och vi körde på motorvägen där det inte fanns en chans att stanna. Man är ju ganska oskyddad när man åker hoj och för första gången i mitt hojliv blev jag riktigt rädd. Följande hände. Automatiskt när det blir ett "tokregn" så saktar de flesta trafikanter ner farten, det går liksom inte att bränna på i 120 km/h. Alla utom två. Plötsligt befann vi oss i en "tokregnstsunami" skapad av 2 idiotiska bilförare!!!!! Nu åker vi av...vi välter hann jag tänka. Men mannen han fixade situation galant han lyckades hålla motorcykeln stadigt och till slut köra in till vägkanten under en bro. Tillsut gav regnet med sig och vi kunde fortsätta vår hemfärd. Denna incident får en att tänka efter och man inser att livet kan förändras snabbt.


Det enda jag saknade på semestern var Oliver, men i dag får jag träffa honom, HURRA!Take care/H

3 kommentarer:

  1. Det verkar väldigt vackert där ni var. Puss kram...

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara en trevlig sväng ni gjorde, skall försöka övertala modern att göra något liknande.
    Vi ses i morron//Daddy

    SvaraRadera
  3. Ser helt underbart ut!!! / Anna

    SvaraRadera